Sleva zadarmo

Sleva zadarmo

Asi nejběžnějším fíglem je nastřelení ceny těsně předtím, než se na ni nalepí ona magická cedulka „SLEVA“. Klasicky před Vánoci chceme všem udělat radost, a často se tak stává, že zapomeneme v tom všem nadšení kouknout na cenovku. Prodejci to vědí, a bezskrupulózně nastřelují ceny klidně i o čtvrtinu. Jakmile vánoční šílenství pomine, tak zase udělají akci „SLEVA DVACET PĚT PROCENT“. Jsou na stejné ceně, na jaké byli na začátku, ale zákazník má radost, jakže to hezky ušetřil. Jak se proti tomu ale bránit? Jednoduše, nenakupujme bez rozmyslu. Dneska už máme všichni internet v mobilu, a není naprosto žádný problém si zkontrolovat, za kolik se podobné zboží prodává u konkurence nebo přímo na netu. Pokud mají jinde levněji, běžte tam.
 slevy v supermarketu.jpg
Dalším populárním trikem je dva za cenu jednoho nebo něco podobného u zboží, které se špatně prodává. Zatímco původně o ten produkt nebyl zájem, stačí dát zákazníkovi dojem, že může na obchodě nějak vydělat, a zájem vystřelí do raketových výšin. Výrobci sami někdy používají podobný trik, hlavně u děti, když ke svým produktům přibalují nejrůznější hračky a další nesmysly. Na podobném principu funguje i další strategie obchodníků: časově omezené slevy a kupony. Jistě i vy už jste někde zaslechli „JEN DO NEDĚLE“ nebo „DO VYPRODÁNÍ ZÁSOB“, a na poličce posledních pár kousků. Je snadné podlehnout dojmu, že je to teď nebo nikdy. Přitom ve skladu většinou zbývají celé palety špatně se prodávajících produktů.
 pruhované oblečení.jpg
Poslední trik není ani tak moc trik jako spíš obchodní strategie. V době rozvojů sociálních sítí totiž prodejny stále častěji zapojují do hry takzvané influencery, tedy lidi, kteří jsou populární na webových platformách, zejména na Instagramu. Stačí s nimi uzavřít dohodu, že po zadání určitého kódu na e-shopu dostanou jejich sledující slevu na nákup nebo dárek, a pak jen sledovat, jak se objednávky hrnou. Prostě, když to má holka, kterou sleduje deset tisíc lidí, tak já musím taky, ne?