Výběr je široký, stačí si jenom zvolit to pravé ořechové přesně pro vás

Výběr je široký, stačí si jenom zvolit to pravé ořechové přesně pro vás

Minulý režim měl jisté kouzlo v tom, že ať jste chtěli cokoliv, vždycky jste se museli spokojit jenom s tím, co bylo. Ať už se jedná o toaletní papír nebo cokoliv jiného, vždycky byl 1 druh. A i to bylo nedostatkové zboží, protože všichni víme, že sic se plnily pětiletky na 110 %, vždycky se nějakým nedopatřením nedostala spousta zboží na regály. Socialismus byl v této omezené volbě jakousi zárukou jistoty – nevěděli jste, kdy to bude, ale věděli jste, co to bude. A o tom se dnes chceme bavit.
bílé dveře.jpg

Dnes víte, že je všechno a že je toho hodně. Hlavně starší generace je tak zmatená mezi všemi těmi nejrůznějšími názvy produktů a různými typy a druhy, že si často neumí vybrat. A tady ta naprostá přeplněnost výrobky a službami způsobuje u spotřebitele naprostý maglajz v hlavě. Neví, co přesně by si měl vybrat, co si má zvolit, co je to nejlepší, co je pro NĚJ to nejlepší. Která značka je dobrá a která zase ne. Je toho prostě hodně. I pro člověka, který už v demokracii a neomezeném výběru žije celý svůj život, je občas velmi složité vybrat si to správné – přesně proto oceňujeme, pokud například v restauraci mají jenom malý výběr jídel. Lépe se nám vybírá, než když mají několik stránek jídelníčku a všechno to vypadá lákavě.
několik příležitostí.jpg


Všechno je to o reklamě a její přesvědčivosti


Většina produktů má podobné nebo i identické složení, jenom vystupují pod jinými značkami. Zde poté nabíhá reklama a marketing, který tlačí na zákazníka do jednoho nebo do druhého směru. Právě přesvědčivost reklamy je tím rozhodujícím faktorem, který určuje volbu zákazníka. Můžete mít sebelepší produkt, ale pokud jej nepodpoříte odpovídající reklamou, tak se můžete rozloučit s výdělkem, protože vás převálcují jiné firmy s daleko lepším marketingem. Tady se ukazuje jedno ze selhání trhu. Spotřebitel podléhá reklamě, tedy něčemu, co nemá s výrobkem nic společného. Často ani zboží není takové, jak je vyobrazováno v reklamě.