SEO analýza je důležitá pro každý web

SEO analýza je důležitá pro každý web

Search Engine Optimization, česky optimalizace vyhledávačů, neboli SEO . Ať už budete používat nebo se setkávat s kterýmkoli z těchto termínů. Všechny znamenají totéž a jsou stejně důležité pro vaše podnikání. Díky optimalizace vyhledávačů se k vám dostanou zákazníci, na které cílíte a máte velmi dobrý předpoklad toho, že když navštíví váš web, tak na něm i nakoupí.

pc s mobilem na stole

Google na prvním místě

Zamyslete se sami nad tím, kam jdete, když potřebujete dodavatele či prodejce čehokoli. Jdete na Google. A přesně takto to dělá i drtivá většina ostatních. Soustředit byste se proto měli v první řadě na vyhledávače jako takové, především na Google, který je mezinárodně nejpoužívanějším.

Podstatná je především první strana, na které se nachází pouhých deset webů v tzv. organickém výběru. To jsou neplacené stránky, které se objevují na základě četnosti zhlédnutí, odpovídajícímu slovu či sousloví a na aktuálnosti dané stránky.

Dále se tam nachází jedenáct míst, které jsou vyhrazené pro placenou reklamu typu PPC (pay per click). První tři jsou zvlášť označené v hlavním sloupci a ostatní jsou v pravém sloupci. Vaším cílem a cílem SEO je dostat vás právě na první stranu. Až 95 procent uživatelů totiž na druhou a další stranu vůbec nejdou.

grafy na tabletu

Jak na to a jak dlouho to trvá?

Tento způsob propagace rozhodně není tím nejrychlejším, ale přináší trvalé, pozitivní výsledky. Nejdůležitější součástí je pochopitelně obsah a analýza klíčových slov. Právě díky nim se o vás lidé mohou dozvědět. Ideální je najít si profesionálního copywritera, který projde konkurenční weby, podobnou tématiku, výsledky realizovaných PPC projektů a další. Vytvoří seznam klíčových slov pro vás, jejich hledanost a konkurenceschopnost a podle toho pro vás vytvoří na míru dělaný obsah.

Pokud se rozhodnete, že se o vše postaráte sami, nejlepší je využít například Google Analytics, kde můžete najít jak klíčové termíny, tak i procenta jejich hledanosti a konkurenčnosti. Stejně tak se v tomto systému dozvíte také to, jak si stojí vaše vlastní společnost. Mezi často používané systémy patří také seo-servis.cz a woorank.com. Důležité je neztrácet hlavu a mít dostatek trpělivosti.